transport públicIsabel Montaner: “Les persones desocupades veuen com la recerca de treball, assistència a entrevistes personals etc, suposen moltes voltes una despesa dintre d’economies familiars deprimides, que no poden assumir”

Segons el Grup Municipal de Compromís per L’Eliana “La llei 6/2011, d’1 d’abril, de la Generalitat, de Mobilitat de la Comunitat Valenciana, estableix com a principi general que ‘les Administracions Públiques facilitaran la mobilitat de les persones com a element essencial de la seua qualitat de vida i de les seues possibilitats de progrés en relació amb el desenvolupament de les seues oportunitats de l’accés al treball, a la formació, als servicis i a l’oci’. A més, a més, específicament, es fa referència a la ‘promoció del transport públic per a totes les persones i de la intermodalitat’

“En un context de greu crisi econòmica i altes xifres de desocupació, són moltes les persones que veuen limitades les seues possibilitats de progrés i d’accés al treball a través del transport públic per no poder fer front a la despesa que suposa la compra dels diferents títols de transport públic” assegura Montaner.

A més, des del grup ecosocialista, han volgut incidir en que “les persones desocupades veuen com la recerca de treball, assistència a entrevistes personals etc, suposen moltes voltes una despesa dintre d’economies familiars deprimides, que no poden assumir.

Per això que el grup Municipal de Compromís ha presentat una proposta al ple per instar al Consell a impulsar les mesures necessàries per tal d’oferir títols de transport gratuïts per a persones desocupades que no cobren prestació o cobren una prestació inferior al Salari Mínim Interprofessional i establir aquesta política de gratuïtat per al servei de transport dins del municipi de L’Eliana.

COMPROMIS PER L’ELIANA SOLICITA QUE LOS SERVICIOS DE TRANSPORTE SEAN GRATUITOS PARA LAS PERSONAS EN PARO

Isabel Montaner: “Las personas desocupadas ven como la búsqueda de trabajo, asistencia a entrevistas personales etc., suponen muchas veces un gasto dentro de las economías familiares deprimidas, que no pueden asumir”.

Según el Grupo Municipal de Compromís per L’Eliana “La ley 6/2011, de 1 de abril, de la Generalitat, de Movilidad de la Comunidad Valenciana, establece como principio general que ‘las Administraciones Públicas facilitarán la movilidad de las personas como elemento esencial de su calidad de vida y de sus posibilidades de progreso en relación con el desarrollo de sus oportunidades del acceso al trabajo, a la formación, a los servicios y al ocio’. Además, específicamente, se hace referencia a la ‘promoción del transporte público para todas las personas y de la intermodalidad’.

“En un contexto de grave crisis económica y altas cifras de paro, son muchas las personas que ven limitadas sus posibilidades de búsqueda y de acceso al trabajo a través del transporte público por no poder hacer frente al gasto que supone la compra de los diferentes títulos de transporte público”, asegura Montaner.

Además, desde el grupo ecosocialista, han querido incidir en que “las personas en paro ven como la búsqueda de trabajo, asistencia a entrevistas personales etc, suponen muchas veces un gasto dentro de las economías familiares deprimidas, que no pueden asumir.

Por eso que el grupo Municipal de Compromís ha presentado una propuesta al pleno para instar al Consell a impulsar las medidas necesarias para ofrecer títulos de transporte gratuitos para personas en paro que no cobren prestación o cobren una prestación inferior al Salario Mínimo Interprofesional y establecer esta política de gratuidad para el servicio de transporte dentro del municipio de L’Eliana.