El passat 10 de juny els grups municipals de Compromís per l’Eliana i PSPV-PSOE L’ELIANA, aplegàvem a un acord de govern que recolzaven ambdues forces polítiques amb el suport de Salva Torrent com Alcalde.

Aquest acord de Govern municipal, progressista i d’esquerres, volia assegurar una estabilitat de govern a l’Eliana, tenint com a marc l’acord programàtic que també va formar part de les negociacions i que vam publicar la setmana passada.

Compromís per l’Eliana va signar aquest acord, abans ratificat a l’assemblea del Partit, pensant que eren els resultats de les eleccions els que ens havien col·locat en la situació d’assumir aquest pacte, basat en la responsabilitat de govern, l’austeritat, impulsant la transparència i la participació com a punts fonamentals, amb confiança mútua, lleialtat i igualtat entre les parts.

Durant aquesta setmana el nostre Alcalde, Salva Torrent, devia desenvolupar tots els punts d’aquest acord i assignar-nos dues regidories per tal d’assumir la tasca signada, a més de concretar la resta d’aspectes que s’anaven a desenvolupar segons els acords.

Lluny de seguir aquestes directrius, el PSPV-PSOE ha decidit de forma continuada parlar simplement de sous i càrrecs de confiança, adduint necessitats impròpies d’un govern progressista i auster i a les nostres Regidores no els ha volgut donar en cap moment ni una sola àrea de responsabilitat de Govern Municipal amb les competències pròpies que justifiquen un sou.

Per tot això lamentem comunicar el trencament d’aquest pacte, cosa que ens col·loca a la oposició.

Isabel Montaner Borja, portaveu del Grup Municipal de Compromís per l’Eliana ha declarat que “estem contentes d’haver aconseguit que la fulla de ruta d’aquest Govern siga el document programàtic signat i lamentem molt que no s’haja confiat amb nosaltres per a desenvolupar un Govern de participació amb igualtat que impulsara les mesures progressistes pactades per assegurar un Ajuntament que governe per a tots i totes els qui formem l’Eliana, des del consens i amb la responsabilitat compartid,a cosa que ens col·loca a la oposició”