Hui, dia 29 de juny de 2015, la nostra portaveu del Grup Municipal Compromís per l’Eliana, Isabel Montaner, ha presentat una moció al Ple de l’Ajuntament de l’Eliana per tal de declarar el municipi insumís davant la inminent aplicació de la llei Mordassa el pròxim dia 1 de juliol.

“Es tracta d’una llei més pròxima a Règims Absolutistes que coharten la llibertat d’expressió i els Drets Fonamentals de tots els ciutadans i ciutadanes a l’Estat Espanyol i ens fa retrocedir a tots més de 30 anys de lluites pels Drets Humans” ha dit Isabel Montaner.

Organitzacións que vetlen pels Drets Humans, com ara Amnistia Interncional, la ONU o Càritas, ja van mostrar-se contraris a la aprovació del projecte de llei que reforma el Codi Penal, el passat mes de febrer, on es va dur al Congrés dels Diputats i va assolir la majoria absoluta solament amb els vots del Partit Popular (PP).

A més d’altres lleis com ara la de la modificació de la llei d’estrangeria, que contempla les “devolucions en calent”al País d’Origen de persones que podrien estar en perill de ser sotmeses a tortura i altres formes de maltractaments, en contradicció total amb les disposicions de la declaració internacional dels Drets Humans.

Es una llei restrictiva que de manera innecessària i desproporcionada limita les llibertats bàsiques com és l’exercici col·lectiu del dret a la llibertat d’opinió i expressió a tot el territori, podent considerar delicte fins i tot parlar o fer crítiques a figures públiques com ara la Corona.

Per això, la nostra regidora ha realitzat hui aquesta moció, per tal de que es debatisca al Ple de l’Ajuntament demanant que com a municipi ens sumarem a la lluita dels sindicats, organitzacions socials i partits polítics progressistes i declararem l’Eliana insumisa a aquesta llei, a més de donar suport als actes que es realitzaran el pròxim dimarts dia 30 a València amb la realització d’una manifestació per a protestar contra aquesta llei que a més considerarà la llibertat d’expressió com una llibertat censurable i amb penes de càrcel molt dures i a més la realització d’actes pròpis a l’Eliana per mostrar la repulsa a l’aplicació d’aquesta llei.

També volem que des de l’Ajuntament de l’Eliana s’inste al Govern de l’Estat a la derogació total i absoluta d’aquesta modificació del Codi Penal coneguda com la Llei Mordassa, i que es pose a treballar per garantitzar els Drets i Llibertats bàsics que es contemplen tant a la Constitució Espanyola com a la Declaració Universal de Drets Humans.