El passat dilluns 27 d’abril vam tindre a la Comarca al Diputat al Congrés per Compromís-Equo, Joan Baldoví.

Joan Baldoví escoltant els problemes de l'agricultura a la comarca amb Paco García (candidat a l'alcaldía de Compromís per LLiria)
Joan Baldoví escoltant els problemes de l’agricultura a la comarca amb Paco García (candidat a l’alcaldía de Compromís per LLiria)

Va ser una jornada molt intensa que va començar a la Cooperativa de Lliria, on vam

poder pendre contacte amb els principals problemes de l’agricultura a nivell comarcal.

La jornada va continuar amb la visita a la Desnitrificadora de l’Eliana, construida per l’Estat i sense donar servei des que va estar acabada el dia 28 de març de 2007.

Joan Baldoví a la porta de la desnitrificadora tancada, amb Isabel Montaner, Candidata a l'Alcaldia per Compromís per l'Eliana, membres de la avv Montesol i altres membres del col·lectiu local i comarcal.
Joan Baldoví a la porta de la desnitrificadora tancada, amb Isabel Montaner, Candidata a l’Alcaldia per Compromís per l’Eliana, membres de la avv Montesol i altres membres del col·lectiu local i comarcal.

Joan Baldoví va prendre nota de tot el que li vam poder explicar, tant la nostra candidata a l’Alcaldia, Isabel Montaner, com membres de l’associació de veïns de Montesol, associació més activa i amb més iniciatives preses per a que aquesta planta comence a donar servei.

Nosaltres li vam demanar que realitzara una pregunta parlamentària ja que el cas afecta directament a la gestió estatal del ministeri de Medi Ambient.

El nostre Diputat se’n va endur un dossier amb tota la informació i el dijous 30 d’abril a primera hora va presentar la Pregunta Parlamentària en relació a la desnitrificadora de l’Eliana que aci vos adjuntem:

Desnitrificadora l’Eliana

Joan Baldoví i Paco García amb les representants dels sindicats CCOO i UGT per tractar els temes de seguretat laboral

Desprès vam anar a la seu de Campanya de Compromís per l’Eliana, i abans de rebre a les representants dels sindicats CCOO i UGT per parlar en materia de seguretat laboral,

el nostre “arbre de pensaments” va rebre les aportacions de Joan Baldoví (Diputat al Congrés per la Coalició Compromís-Equo), Paco García (Candidat a l’Alcaldía de Lliria i Portaveu Comarcal de Compromís) i Vallivana Murgui (Portaveu de Joves amb Iniciativa-Compromís i Candidata en Compromís per Lliria)

Joan Baldoví, deixant el seu pensament
Vallivana Murgui, deixant el seu pensament al nostre arbre
Paco GArcía, escribint al nostre arbre

La visita a l’Eliana va acabar amb el dinar on el company Carles Subiela ens va delectar amb un dels seus poemes preferits del seu llibre.

Carles llegint el poema durant el dinar a l'Eliana
Carles llegint el poema durant el dinar a l’Eliana
Carles Subiela després del dinar també va passar a deixar el seu pensament

A primera hora de la vespadra vam contiunuar la Visita Comarcal de Joan Baldoví amb un passeig per Riba-roja, amb la visita a dos entorns naturals molt importants de la localitat, Basseta Blanca i Porxinos.IMG_3635

Durant aquesta visita el Diputat va poder observar i conèixer de primera mà les condicions d’aquests paratges, que han patit greus agressions mediambientals a consequència de les decissions preses pels governs municipals del PSOE i del PP.
El Candidat a l’Alcaldia per Compromís per Riba-roja, Rafa Folgado li va explicar la situació i va demanar la protecció ferma d’aquests paratges “no podem permetre que per la mala gestió en política mediambiental, tan depredadora, hipoteque el futur del ciutadans i ciutadanes de Riba-roja” assegurà Folgado.

Amb el Diputat a les Corts Valencianes i Candidat de Compromís per Vilamarxant Juan Ponce parlant de l'impacte mediambiental de la mala gestió a Porxinos i Basseta Blanca
Amb el Diputat a les Corts Valencianes i Candidat de Compromís per Vilamarxant Juan Ponce parlant de l’impacte mediambiental de la mala gestió a Porxinos i Basseta Blanca

I ja per a acabar la intensa jornada, a Vilamarxant, va tindre lloc el tancament, amb la Presentació de la Candidatura de Compromís per Vilamarxant.

Presentació Candidatura de Compromís per Vilamarxant amb el seu candidat a l'Alcaldia Voro Golfe
Presentació Candidatura de Compromís per Vilamarxant amb el seu candidat a l’Alcaldia Voro Golfe

Un día molt intens però molt profitòs per a la Comarca del Camp del Túria, ja que van ser diverses les situacions que vam poder exposar al Diputat per la Circumscripció de València per a que ens defesara al Congrés dels Diputats, amb Preguntes Parlamentàries i propostes sempre realitzades per a construïr i #ambValentia.